همه چیز راجع به لیزر موهای زائد
همه چیز راجع به لیزر موهای زائد
همه چیز راجع به لیزر موهای زائد

یکی از مهمترین چالش‌های زیبایی، رفع موهای زائد صورت و بدن است. اگرچه راه‌های متنوع و بسیاری برای این کار وجود دارد اما همواره، روش‌های زدودن موهای زائد که ماندگاری بیشتر و عوارض کمتری داشته باشد مورد توجه بوده است. یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش‌های از بین بردن موهای زائد صورت و بدن، لیزر است.لیزر موهای زائد به عنوان یکی از روش‌های موثر و محبوب برای از بین بردن موهای ناخواسته از بدن شناخته می‌شود. این فرآیند از پرتوهای لیزر برای تخریب ریشه موها استفاده می‌کند، که در نتیجه باعث کاهش و حتی از بین بردن رشد موها می‌شود.

این روش در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه بوده و با توجه به اینکه در این فرآیند از پرتوهای لیزر برای تخریب ریشه موها استفاده می شود ، که در نتیجه باعث کاهش و حتی از بین بردن رشد موها می‌شود و با توجه به عوارض بسیار ناچیز، می‌توان گفت که در حال حاضر بهترین روش برای رفع موهای زائد بدن فقط لیزر است. در فرآیند لیزر، نور لیزر به فولیکول‌های مو تابانده می‌شود، این نور توسط رنگدانه‌های فولیکول‌ها جذب شده و با افزایش دما در ریشه مو، فولیکول‌ها کاملا از بین می‌روند و برای همیشه از شر موهای زائد خلاص می‌شوید. با ما همراه باشید تا در مورد همه نکات مهم پیرامون لیزر موهای زائد با شما صحبت کنیم.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد یک روش استفاده از یک دستگاه لیزر یا یک پرتو تمرکز شده از نور می باشد که برای از بین بردن موها در مناطق مختلف بدن استفاده می‌شود. اگر از اصلاح، پلاکت‌کردن یا واکس کردن برای حذف موهای غیرمطلوب راضی نیستید، لیزر موهای زائد می تواند یک گزینه‌ای ارزشمند باشد.

حذف موهای لیزری یکی از متداول‌ترین روش‌های زیبایی در دنیا می باشد. این روش نور با شدت بالا را به فولیکول‌های موها ارسال می‌کند. پیگمانت‌ها در فولیکول‌ها نور را جذب می‌کنند. این باعث نابودی موها می‌شود.

لیزر موهای زائد در مقایسه با الکترولیز

الکترولیز یک نوع دیگر از حذف موهاست، اما بیشتر دائمی تلقی می‌شود. یک سوزن به هر فولیکول مو وارد می‌شود، جریان الکتریکی را تحویل می‌دهد و رشد مو را متوقف می‌کند. برخلاف حذف موهای لیزری، این روش برای تمام رنگ‌های مو و پوست کار می‌کند، اما زمان بیشتری طول می‌کشد و هزینه بیشتری دارد.

چگونه برای حذف موهای لیزری آماده شویم؟

لیزر موهای زائد بیشتر از “پاک کردن” موهای غیرمطلوب است. این یک روش پزشکی است که نیاز به آموزش برای انجام آن دارد و ریسک‌های ممکن را دارد.

اگر قصد دارید لیزر موهای زائد انجام دهید، باید مدت ۶ هفته قبل از درمان تا کوتاه کردن، واکس زدن و الکترولیز را محدود کنید. این به این دلیل است که لیزر ریشه موها را هدف قرار می دهد که توسط واکس یا کوتاه کردن موها به طور موقت حذف می‌شوند.

همچنین باید از تماس با نور خورشید مدت ۶ هفته قبل و بعد از درمان خودداری کنید. تماس با نور خورشید باعث کاهش کارآیی لیزر موهای زائد می‌شود و احتمال بروز مشکلات پس از درمان را بیشتر می‌کند.

پیش از انجام روش، از مصرف داروهای خون‌ریزی قبل از روش خودداری کنید. با پزشک خود در مورد داروهایی که باید قبل از انجام روش متوقف کنید، صحبت کنید اگر هرگز از مواد ضد التهابی استفاده کرده‌اید یا به طور منظم آسپرین مصرف می‌کنید.

اگر پوست تیره‌تری دارید، پزشک شما ممکن است کرم روشن‌کننده پوست را تجویز کند. از هیچ کرم خوراکی برای تیره‌کردن پوست خود استفاده نکنید. مهم است که پوست شما برای روش به حداکثر روشنی ممکن باشد.

آیا باید قبل از لیزر موهای زائد اصلاح کنیم؟

باید روز قبل از روش موهای خود را تراشیده یا کوتاه کنید.

چه اتفاقی می‌افتد اگر قبل ازلیزر موهای زائد اصلاح نکنید؟

اگر موهای شما خیلی بلند باشد، روش به طور موثر عمل نمی‌کند و موها و پوست شما سوخته می‌شوند.

 

همه چیز راجع به لیزر موهای زائد

منظور از لیزر بدن یا لیزر موهای زائد چیست؟

در این روش رفع موهای زائد بدن، از دستگاه‌های مخصوصی استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها با تاباندن نور لیزر در فرکانس‌های مناسب و با ایجاد حرارت به زدودن موهای زائد بدن و صورت کمک می‌کنند. در واقع نور اشعه لیزر در ریشه موها دمای بسیار بالایی را ایجاد می‌کند که باعث سوزانده شدن فولیکول‌ها می‌شود و در نهایت رویش موهای زائد پس از جلسات متوالی و منظم بسیار ضعیف شده، یا به طور کامل از بین می‌روند و یا رشد کرکی خواهند داشت.

از آنجایی که عملکرد لیزر برای از بین بردن موها، با توجه به نوری که توسط دستگاه تابانده می‌شود، روی هر چیز تیره‌ای تأثیرگذار است، هرقدر موی بدن تیره‌تر باشد، لیزر اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

دستگاه لیزر موهای زائد یک دستگاه تخصصی است و به شکلی طراحی شده است که پرتوی نور را در طول معین و مقدار انرژی مشخصی تولید کرده و روی فولیکول‌ها تأثیر بگذارد. به این ترتیب اثرات لیزر تنها روی موها بوده و باعث آسیب به نواحی دیگر و یا نفوذ به عمق پوست نمی‌شود.

تأثیرگذاری لیزر موهای زائد بدن چقدر است؟

این سوالی است که اکثر کاربران در زمان تصمیم گیری برای استفاده از لیزر در رفع موهای زائد با آن روبه رو می‌شوند. در پاسخ به این سوال باید گفت که نتیجه لیزر موهای زائد در اکثر موارد دائمی نیست بلکه رشد موهای بدن را در طولانی مدت متوقف می‌کند. در واقع در دوره درمان با لیزر، فقط موهایی که در چرخه رشد قرار دارند از بین می‌روند و رویش مجدد موها ضعیف‌تر و کم حجم‌تر خواهد بود.

تأثیرگذاری لیزر موهای زائد بر بدن بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله نوع پوست، رنگ و ضخامت موها، منطقه درمانی، و همچنین تجربه و مهارت متخصص لیزر. به صورت معمول ، بعد از تعدادی از جلسات، بسیاری از افراد تا حد زیادی از بین بردن موهای زائد خود را تجربه می‌کنند. با این حال، برخی افراد ممکن است به نتایج بهتر و سریع‌تری نسبت به دیگران دست یابند. برای برخی افراد، موهای زائد ممکن است به طور کامل از بین برود، در حالی که برای دیگران، کاهش موهای زائد قابل مشاهده و تا حدودی موثر است. به طور کلی، تأثیرات لیزر موهای زائد معمولاً موثر و قابل مشاهده است، اما این تأثیرات ممکن است در هر فرد متفاوت باشد.

بنابراین اگر رفع موهای زائد صورت و بدن را با لیزر آغاز کرده‌اید و شاهد رشد موها هستید باید بدانید که موهایی زائدی که بعد از اتمام دوره لیزر رشد می‌کنند در زمان انجام دوره، در حال استراحت بوده‌اند و نور لیزر امکان نفوذ به آن‌ها را نداشته است. پس لیزر موهای زائد حتی با قوی‌ترین دستگاه‌ها نیز باعث حذف ۱۰۰ درصد همه موها نمی‌شود و برای حصول این نتیجه نیاز به تکمیل دوره درمان و دوره‌های شارژ منظم خواهد بود.

استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد کدام بخش از بدن مناسب است؟

استفاده از خدمات لیزر برای رفع موهای زائد در بسیاری از بخش‌های بدن موثر و مناسب می باشد. این شامل بخش‌هایی مانند:
صورت: برای کاهش موهای زائد در نواحی صورت، از جمله پیشانی، دهان، گونه‌ها و زیر دکلته.
گردن و سینه: این ناحیه‌ها نیز برای استفاده از خدمات لیزر برای کاهش موهای زائد مناسب می‌باشند.
دست‌ها و پاها: موقعیت معمولی برای استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد، از جمله پشت دست‌ها، پشت پاها، و قسمت‌های دیگر از دست‌ها و پاها.
بخش‌های حساس: برای کاهش موهای زائد در بخش‌هایی مانند بیکینی لاین و زیر بغل، استفاده از خدمات لیزر مناسب و موثر است.

به طور کلی، خدمات لیزر موهای زائد برای بسیاری از نواحی بدن مناسب است و می‌تواند به طور موثری به رفع موهای ناخواسته در این نواحی کمک کند. اما برای مطمئن شدن از مناسب بودن این خدمات برای هر فرد، مشاوره با یک متخصص لیزر یا پزشک متخصص پوست و زیبایی توصیه می‌شود.

 

آشنایی با عوارض لیزر موهای زائد

بسیاری از کسانی که لیزر را به عنوان روش رفع موهای زائد انتخاب می‌کنند نگران عوارض جانبی احتمال این روش هستند. به ویژه ترس از عوارض لیزر موهای زائد واژن یکی از مهمترین نگرانی‌های این افراد است. در پاسخ به سوالات رایج پیرامون عوارض لیزر موهای زائد باید بگوییم که این روش مو زدایی، تقریبا هیچ عارضه نگران کننده‌ای ندارد و اکثر نکاتی که در رابطه با این موضوع شنیده می‌شود مثل سرطان‌زا بودن استفاده از لیزر و یا نازایی ناشی از عوارض لیزر موهای زائد واژن و بیکینی شایعه‌ای بیش نیست.

شاید بتوان گفت مهمترین عارضه‌ای لیزر موهای زائد به همراه دارد حساسیت‌های پوستی است که در برخی موارد حالتی شبیه به آفتاب سوختگی در ناحیه لیزر شده ایجاد می‌کند و پوست ملتهب و تحریک‌پذیر به نظر می‌رسد. در چنین شرایطی استفاده از کمپرس خنک و مرطوب کننده‌ها می‌تواند به بهبود سریع‌تر پوست کمک می‌کند. همچنین می‌توانید برای پیشگیری از تغییر رنگ پوست ناحیه لیزر شده از ضد آفتاب یا پماد زینک اکساید استفاده کنید.

مواردی چون سوختگی و تاول زدن پوست در اثر لیزر بسیار نادر است و شاید تنها در برخی افراد با پوست‌های خیلی تیره دیده شود. موارد دیگری چون تورم، قرمزی، خارش و زخم شدن پوست می‌تواند از جمله عوارض رایج و طبیعی در دوره‌های درمانی با لیزر باشد که نگران کننده نیستند و در بیشتر مواقع در اثر ناشی‌گری اپراتور در تنظیم دما و یا استفاده از فرکانس‌های نامناسب رخ می‌دهد.

نکته دیگری که برای بسیاری از کاربران سوال است، لیزر موهای زائد در دوره بارداری است. اگرچه تحقیقات نشان می‌دهد لیزر موهای زائد هیچ خطر و عارضه جدی بلند مدتی ندارد اما اکثر متخصصان بهداشتی معتقدند که بهتر است در دوران بارداری این کار انجام نشود. البته این موضوع به آن معنا نیست که لیزر موهای زائد برای زنان باردار خطرناک است بلکه تحقیقات کافی برای تأیید ایمنی لیزر در این دوران صورت نگرفته است.

همچنین لیزر کردن موهای زائد بدن و صورت در دوران شیردهی مانعی ندارد و هیچ عوارض جدی و خطرناکی در این رابطه گزارش نشده است.

منظور از لیزر فول بادی چیست و چقدر زمان نیاز دارد؟

اصطلاح لیزر فول بادی برای از بین بردن تمام موهای زائد در کل بدن توسط لیزر استفاده می‌شود. لیزر فول بادی یک خدمات جدید و پیشرفته در زمینه از بین بردن موهای زائد است که بر روی تمامی بخش‌های بدن اعمال می‌شود. این خدمات شامل کاهش موهای زائد در نواحی مختلفی از بدن از جمله صورت، گردن، سینه، دست‌ها، پاها، بیکینی لاین و سایر نواحی حساس است. با این روش، تمامی موهای زائد به صورت یکجا و با استفاده از تکنولوژی لیزر از بین برده می‌شوند.

زمان مورد نیاز برای انجام خدمات لیزر فول بادی به عوامل مختلفی مانند مساحت بدن، ضخامت و رنگ موها، و تجربه متخصص لیزر بستگی دارد و بستگی به عوامل مختلفی چون میزان و حجم موهای بدن، میزان هورمون‌های هر فرد، رنگ مو و پوست و… دارد.

معمولاً برای انجام یک جلسه لیزر فول بادی، زمانی میان چندین ساعت تا چند ساعت و نیاز است و برای کسانی که قصد انجام این خدمات را دارند، چند جلسه به طولانی‌ترین فاصله زمانی از هم در نظر گرفته می‌شود تا به نتایج بهتر و مطلوب دست یافته شود. در شرایط استاندارد و به طور متوسط لیزر موها در شش تا هشت جلسه ۴۵ دقیقه‌ای صورت می‌گیرد که فاصله تقریبی شش تا هشت هفته بین جلسات رعایت می‌شود.

برای دقیق‌ترین اطلاعات در مورد زمان مورد نیاز، مشاوره با یک متخصص لیزر یا پزشک متخصص پوست و زیبایی توصیه می‌شود.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد بدن و صورت

در حال حاضر مراکز لیزر موهای زائد از دستگاه‌های مختلفی برای این کار استفاده می‌کنند. یکی از شناخته شده‌ترین دستگاه‌های لیزر، دستگاه الکساندریت است. با این حال دستگاه‌های دیگری چون دستگاه کلاریتی (Clarity) نیز از جمله بهترین گزینه‌ها برای لیزر قسمت‌های مختلف بدن به شمار می‌روند.

در واقع هرچه دستگاه به روزتر و قوی‌تر باشد اثرات ماندگارتر و رضایت بخش‌تری خوهاد داشت. بهترین دستگاه دستگاهی است که بتوان طیف وسیعی از انواع پوست و مو را با آن لیزر کرد.

بسیاری از متخصصان معتقدند که دستگاه‌های لیزر دایود برای پوست‌های تیره‌تر اهالی خاور میانه بهترین گزینه است و نسبت به دستگاه‌های ان دی یاگ عملکرد بهتری خواهد داشت. اما در واقع تفاوت این دو دستگاه بسیار ناچیز است، ضمن این که دستگاه لیزر دایود عوارض جانبی بیشتری خواهد داشت و طول درمان دردناک‌تری نیز در پی دارد. در چنین شرایطی می‌توان از دستگاه‌ها در حالت کم انرژی‌تر و شرایط ایمن‌تر استفاده کرد.

– سیستم خنک کننده: داشتن سیستم خنک کننده دستگاه لیزر می‌تواند کارآمدی دستگاه را افزایش دهد و دیگر نیازی به قرار دادن یخ روی پوست در طول دوره درمان نخواهد بود. به این ترتیب عوارض جانبی کمتری نیز به همراه خواهد داشت.

برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر نکات زیر را در نظر داشته باشید:

– وسعت ناحیه تحت درمان: هرچه ناحیه تحت درمان وسیع‌تر باشد درصد کمتری از انرژی لیزر به خارج ا زناحیه تحت درمان پراکنده می‌شود. به این ترتیب طول جلسات درمانی سریع‌تر شده و عمق نفوذ لیزر نیز افزایش می‌یابد.

نکات مهم لیزر موهای زائد بانوان

خدمات لیزر موهای زائد برای بانوان یک راه حل محبوب و موثر برای کاهش و حتی از بین بردن موهای ناخواسته در مناطق مختلف بدن است. این خدمات عموماً بر روی نواحی مانند پشت، سینه، شکم، بیکینی لاین، صورت، دست‌ها و پاها اعمال می‌شود. با استفاده از پرتوهای لیزر، ریشه موها مورد تخریب قرار می‌گیرد، که منجر به کاهش رشد موهای زائد می‌شود.

خدمات لیزر موهای زائد برای بانوان مزایای زیادی دارد از جمله کاهش دائمی موهای زائد، کاهش احتمال التهابات پوستی مرتبط با روش‌های دیگر از بین بردن موها مانند ریش‌تراشی و موم کردن، و کاهش زمان و هزینه‌های مرتبط با روش‌های دیگر.

با این حال، قبل از استفاده از خدمات لیزر موهای زائد، مهم است که با یک متخصص لیزر مشاوره کرده و اطمینان حاصل کنید که این روش مناسب و ایمن برای شماست، و همچنین از تجربه و مهارت متخصص لیزر خود اطمینان حاصل کنید.

در ادامه، به بررسی برخی از نکات مهم برای بانوان که قصد دارند از خدمات لیزر موهای زائد استفاده کنند، می‌پردازیم:

1. تنوع نواحی: بانوان معمولاً موهای زائد در نواحی مختلفی از بدن دارند، از جمله پشت، سینه، بیکینی لاین، صورت، و پاها. انتخاب نواحی مناسب برای انجام خدمات لیزر موهای زائد بسیار مهم می باشد.

2. دوره‌های هورمونی: تغییرات در دوره‌های هورمونی، مانند بارداری و مواقع دوره‌ی قاعدگی، می‌تواند روی رشد موها تأثیرگذار باشد. بنابراین ممکن است زمان انجام جلسات لیزر برای بانوان با توجه به این تغییرات تنظیم شود.

3. حساسیت پوست: بسیاری از بانوان پوست حساسی دارند، بنابراین مراقبت‌های پس از جلسات لیزر برای جلوگیری از التهاب و آسیب به پوست بسیار حیاتی است.

4. ترکیب تاریکی موها: موهای تیره‌تر معمولاً بهتر به پرتوهای لیزری پاسخ می‌دهند. برای بانوانی که موهایشان تیره‌تر هستند، نتایج بهتر و مطلوب‌تری ممکن است داشته باشد.

5. مراقبت پس از جلسات: بعد از هر جلسه لیزر، مراقبت‌های مناسب پوستی اهمیت زیادی دارد. استفاده از محافظت‌های مناسب از نور خورشید و استفاده از مواد آرایشی ملایم برای پوست پس از جلسات لیزر بسیار مهم است.

6. تعداد جلسات: برای دستیابی به نتایج بهتر و دائمی، ممکن است نیاز به چندین جلسه لیزر با فواصل زمانی منظم باشد. اطمینان حاصل کنید که تعداد جلسات مورد نیاز برای شما با متخصص لیزر مشاوره شود.

با رعایت این نکات، بانوان می‌توانند از خدمات لیزر موهای زائد بهترین بهره را ببرند و به دستیابی به پوستی صاف و بی‌مو کمک کنند.

نکات مهم لیزر موهای زائد آقایان

اگر فکر می‌کنید که لیزر موهای زائد فقط مخصوص بانوان است سخت در اشتباه هستید. آقایان هم می‌توانند از مزایای لیزر موهای زائد بهره‌مند شوند. عموما ناحیه‌های لیزر موهای زائد در آقایان شامل لیزر صورت، بالای گونه ها، پشت گردن، دست ها، قفسه سینه، پشت و شانه، شکم، پاها، باسن و روی دست و پا می‌شود. برای آقایانی که قصد دارند از خدمات لیزر موهای زائد استفاده کنند نکات زیر قابل توجه می باشد :

1. نوع موها: مردان ممکن است موهای زائد به صورت زیادی در نواحی مختلف بدن داشته باشند، از جمله سینه، پشت، شکم، و صورت. بنابراین، انتخاب نواحی مناسب برای انجام خدمات لیزر موهای زائد برای آنها بسیار مهم است.

2. تغییرات هورمونی: تغییرات هورمونی ممکن است بر روی رشد موها تأثیرگذار باشد، بنابراین مراقب باشید که زمان انجام جلسات لیزر با توجه به این تغییرات تنظیم شود.

3. پوست حساس: برخی از مردان ممکن است پوست حساسی داشته باشند، بنابراین مراقبت‌های ویژه پس از جلسات لیزر برای جلوگیری از التهاب و آسیب به پوست بسیار حیاتی است.

4. تجربه و مهارت متخصص: اطمینان حاصل کنید که متخصص لیزری که انتخاب می‌کنید، دارای تجربه کافی در انجام خدمات لیزر برای موهای زائد در آقایان است و می‌تواند به طور کامل به نیازهای شما پاسخ دهد.

5. تعداد جلسات: معمولاً برای دستیابی به نتایج مطلوب، چندین جلسه لیزر ممکن است لازم باشد. بنابراین، پیش از شروع، از متخصص خود بپرسید که چند جلسه ممکن است برای شما لازم باشد.

6. مراقبت پس از جلسات: پس از هر جلسه لیزر، مراقبت‌های مناسب پوستی اهمیت زیادی دارد. استفاده از کرم‌ها و ژل‌های آفتابی و محافظت از پوست در برابر نور مستقیم خورشید بسیار حیاتی است.

به طور کلی، انتخاب یک متخصص لیزر ماهر و رعایت مراقبت‌های پس از جلسات می‌تواند به دستیابی به نتایج موثر و مطلوب در رفع موهای زائد در آقایان کمک کند.

مزایای رفع موهای زائد با لیزر

لیزر موهای زائد دارای مزایای بسیاری نسبت به سایر روش‌های رفع موهای زائد از جمله ژیلت، موبرها، داروهای شیمیایی، وکس و… است.مهمترین مزایایی که برای این روش می‌توان نام برد عبارتند از:

– دقت ، لیزرها می‌توانند به طور انتخابی موهای تیره و خشک را هدف قرار دهند در حالی که پوست اطراف را آسیب نمی‌رسانند.

– سرعت ، هر پالس لیزر تنها یک قسمت از ثانیه طول می‌کشد و می‌تواند بسیاری از موها را به طور همزمان درمان کند. لیزر می‌تواند یک منطقه به اندازه سکه پنجاه سنتی را در هر ثانیه درمان کند. مناطق کوچک مانند لب بالا می‌توانند در کمتر از یک دقیقه درمان شوند و مناطق بزرگ مانند پشت یا پاها ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.

– پیش‌بینی ،بیشتر بیماران پس از میانگین سه تا هفت جلسه از از دست دادن موهای دائمی را دارند.

– بدون عارضه خطرناک

– بدون درد

– اثر بخشی سریع و ماندگار

-عدم ایجاد تغییر رنگدانه و زخم

– قابل استفاده برای مناطق حساس بدن

– نتایج قابل مشاهده در فاصله کم از شروع درمان

قیمت لیزر موهای زائد در بخش‌های مختلف بدن چقدر است؟

لیزر موهای زائد قیمت متنوعی برای قسمت‌های مختلف بدن دارد. بنابراین نمی‌توان به شکل دقیق نسبت به قیمت‌گذاری بخش‌های مختلف اقدام کرد. عموما قیمت لیزر نقاط مختلف بدن به صورت مجزا محاسبه شده و در نهایت برای لیزر کل بدن و یا بخش‌های مختلف به صورت همزمان تخفیفاتی وجود دارد. همچنین در برخی از مراکز اقدام به ارائه بسته‌های مختلف تخفیفی متناسب با شرایط و نیاز مشتریان می‌کنند که افراد می‌توانند با توجه به بودجه و نیاز خود نسبت به لیزر کردن موهای زائد بدن خود اقدام کنند.

مهمترین عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت لیزر موهای زائد عبارتند از:

– نوع دستگاه مورد استفاده در کلینیک

مطمئنا هرچه نوع دستگاه مدرن تر، جدیدتر و به روزتر باشد، قیمت لیزر موهای زائد به وسیله آن نیز بیشتر خواهد بود و خدماتی که با آن دستگاه ارائه می‌شود نیز گران‌تر است، همچنین سرویس و تعمیرات چنین دستگاه‌هایی نیز بیشتر خواهد بود.

– ابعاد ناحیه مورد نظر برای لیزر

این مورد را می‌توان یکی از تأثیرگذارترین موارد در تعیین قیمت لیزر دانست. هرچه نواحی بیشتری را لیزر کنید مجبور به پرداخت هزینه بیشتری نیز خواهید بود. به طور مثال لیزر زیر بغل با توجه به محدوده کمتری که دارد در مقایسه با لیزر پا ارزان‌تر است. تراکم موها نیز در قیمت و مدت زمان لیزر تأثیرگذار خواهد بود.

– مهارت، تجربه و تخصص کادر کلینیک درمانی

اگر یک لیزر سریع، آسان و بدون عارضه می‌خواهید باید سراغ کلینیک‌هایی بروید که کادر متخصص و با تجربه‌تری دارند. وقتی اپراتور لیزر مهارت، تجربه و تخصص کافی داشته باشد فرآیند لیزر با سرعت و دقت بیشتری انجام می‌گیرد و احتمال بروز مواردی چون سوختگی و… کمتر خواهد بود. شما می توانید با تماس با متخصصین و مشاورین کلینیک زیبایی دکتر دیباجی اقدام به طرح سوالات خود بفرمایید.

آیا می‌توان موهای سفید را لیزر کرد؟

یکی از سوالات پرتکرار پیرامون لیزر صورت و بدن، تأثیرگذاری لیزر بر موهای سفید است.به صورتکلی پاسخ این سوال مثبت می باشد، می‌توان موهای سفید را با استفاده از خدمات لیزر کاهش داد. با این حال، موفقیت این روش برای موهای سفید ممکن است متغیر باشد. موهای سفید با توجه به اینکه حاوی پیگمانت نمی باشند و لیزرهای متداول برای از بین بردن موها، عموماً بر روی پیگمانت‌های موهای تیره و رنگی تأثیر می‌گذارند. اما با تکنولوژی‌های پیشرفته تری که متخصصین لیزر استفاده می‌کنند، می‌توانند تا حدودی موهای سفید را هم کاهش دهند. برای مشخص شدن قابلیت استفاده از لیزر برای کاهش موهای سفید خود، بهتر است با یک متخصص لیزر یا پزشک متخصص پوست و زیبایی مشاوره کنید.

لیزر کدام بخش از بدن دردناک‌تر است؟

در گذشته‌های نه چندان دور، دستگاه‌های لیزر به گونه‌ای طراحی شده بودند که ممکن بود فرآیند مو زدایی با اشعه لیزر یک فرآیند دردناک برای کاربران باشد، مهمترین دلیل ایجاد درد نیز حرارت بالای دستگاه بوده است. با گذشت زمان و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در ساخت دستگاه‌های لیزر به ویژه دستگاه‌های نسل جدید استفاده از امکاناتی چون خنک کننده‌ها و امکان تنظیم دما و فرکانس نور، باعث شده است که فرآیند رفع موهای زائد با لیزر یک فرآیند کاملا بدون درد و ناراحتی باشد.

لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش‌ها برای رفع موهای زائد صورت و بدن محسوب می‌شود. لیزر یک روش بدون درد، بدون عارضه جانبی، سریع، آسان و با تأثیرگذاری طولانی مدت است که در مقایسه با سایر روش‌ها محبوب‌تر و کاربردی‌تر است.

بعد از انجام جلسات لیزر برای حذف موهای زائد، مراقبت‌های پس از عمل بسیار مهم است تا عوارض جانبی کمتر و نتایج بهتری بدست آید. در ادامه، یک مقاله کامل درباره مراقبت‌های پس از لیزر موهای زائد ارائه شده است:

مراقبت‌های پس از لیزر موهای زائد ، راهنمایی کامل جهت بهبود سریع و نتایج بهتر

با انجام جلسات لیزر برای حذف موهای زائد، مراقبت‌های پس از عمل نقش بسیار مهمی در بهبود و نتایج موفق این روش ایفا می‌کنند. در ادامه، مراقبت‌هایی که می بایست پس از جلسات لیزر موهای زائد انجام شود، بررسی می‌شود:

۱. مراقبت از پوست

بلافاصله پس از جلسات لیزر، پوست حساس و قرمز می‌شود. برای کاهش این عوارض ممکن، از لوسیون‌ها یا ژل‌های آلوئه ورا استفاده کنید. این مواد طبیعی کمک می‌کنند تا پوست خنک شود و التهاب کمتری تجربه شود.

۲. محافظت از پوست در برابر آفتاب

پوست پس از جلسات لیزر حساسیت به نور خورشید را تجربه می‌کند. بنابراین، حتماً از استفاده از کرم‌های ضدآفتاب با SPF بالا برای محافظت از پوست در برابر اشعه UV استفاده کنید. همچنین، تلاش کنید از مستقیم افتادن نور خورشید بر روی پوست خود خودداری کنید.

۳. جلوگیری از استفاده از محصولات شیمیایی

پوست پس از لیزر ممکن است حساسیت بیشتری به محصولات شیمیایی نشان دهد. بنابراین، در روزهای اول پس از عمل، از استفاده از محصولات شیمیایی مانند صابون‌های شوینده یا محصولات ضد آکنه خودداری کنید.

۴. آرامش و استراحت

پس از جلسات لیزر، برای بهبود سریعتر و به دست آوردن نتایج بهتر، به بدن خود استراحت کافی بدهید. اجتناب از ورزش‌های سنگین و فعالیت‌هایی که می‌توانند به پوست آسیب برسانند، مفید است.

۵. پیگیری با پزشک

پس از هر جلسه لیزر، ممکن است نیاز به مراجعه مجدد به پزشک داشته باشید. از پیشنهادات و راهنمایی‌های پزشک خود پیروی کنید و در صورت بروز هرگونه عوارض جانبی یا نگرانی، به او اطلاع دهید.

با رعایت مراقبت‌های پس از لیزر موهای زائد و پیروی از دستورات پزشک، می‌توانید نتایج بهتری را تجربه کنید و عوارض جانبی را به حداقل برسانید.